Menghitung hari

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, June 20, 2009

A note at the mall



Gambar kat sebelah ni masa jalan-jalan dgn Una, Selasa lepas. Ahaks. Lagi. Ni la kerja insan-insan yang tak da kerja. Wait. Una just completed her ACCA and waiting for interviews etc. Me? Waiting for the semester to restart.

Kami sampai kat Alamanda jam 11:30am gitu. Kedai pun baru bukak shutter. Pengunjung belum banyak macam semut lagi. Jalan, jalan, jalan. Pusing, pusing, pusing. Sambil borak-borak & 'update' mengenai perkembangan semasa (ok.masa aku kerja dulu pun ada weekly teacher's meeting. Dah banyak perkara yang perlu dibincang. Inikan pula dgn best friend yang dah lama dah jumpa-padahal 3 minggu gitu).

Bila tiba waktu makan tengah hari, kelibat manusia makin memenuhi kompleks. Jadi, sudah boleh diperhatikan pelbagai ragam manusia...

1- Pasangan manusia yang berkasih-kasihan. Opps. Kadang kita boleh kenal o.k mana pasangan yang merupakan pasangan suami isteri yang sah ataupun hanya buah hati yang mungkin hanya hinggap dan terbang berlalu pergi. Rasa macam nak jalan tutup mata sahaja.

2- Crime of Fashion. Aku tahu pemakaian aku tidak lah sempurna tapi, kadang aku tengok pakaian macam la kain jual mahal sangat. Ada je kan jual kain 1 meter bawah 10 ringgit. Sarung nangka tu aku agak harga dalam RM 50 ke atas pun ada (baik guna beli baju kurung Pahang yang harga RM 50...).

Ragam kedai pula (eh...kedai pun ada juga?):

1- Tukang jaga kedai. Contohnya pada wanita yang menjaga gerai tudung. Guna la tudung yang awak jual tu/beli tudung yang sempurna sikit. Ni kadang aku tengok selempang selandang, tapi jual tudung cantik yang pelbagai macam. Macam ada percanggahan sikit.

2- Jual makanan. Harap-harap peniaga makanan menyediakan makanan yang halalan toyyiba.

No comments: