Menghitung hari

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, June 21, 2009

Di pusat ujian teori...

Bismillahirrahmanirahim...

Pagi tadi buat ujian komputer untuk lesen kereta @ ujian teori. PUNYA LAH SEMANGAT. Terpacak kat depan pintu MY EG opis tu pukul 8. Eh. Tutup lah pula. Baca notis yg ditampal- offline/ sistem mengalami gangguan.Tak pe lah. Ikut mak gi pasar tani depan PKNS Complex dulu. Kemudian sarapan di Sungai Ramal. Pergi balik ke pusat ujian semula. Alhhamdulillah dah buka. Tak ramai orang...
Alhamdulillah.

Masuk. Tulis nama, nombor I/C ata kertas dan tunggu. Tunggu. Tunggu. Dan TUNNGU lagi. Haih. Lambatnya nama tak panggil-panggil. Satu jam macam tu. Belek buku. Tutup buku. Tak boleh jadi ni. Aku pun tanyalah kat aci yg jaga kaunter. "Kak. Lama lagi ke giliran saya?". Dia pun jawab "Dah ada bagi I/C ke?". Pulak dah. Mana lah aku tahu. Sepatutnya, tampal lah langkah=langkah yang perlu dilalakukan atau proses-proses yang bakal dilalui-sebelum dan selepas.

Pula tu, masa ambil cap jari aku, sempat pula aci tu main FRIENDSTER. Ok. Macam aku tak perasan. Dah tu, biar je aku tunggu macam menunggu bulan jatuh ke riba. Dengar dia tik-tak-tik. Dengar dia click2 komputer. Ingatkan buat kerja (kan sistem problem sikit). Haih...apa ni... Masuk bilik komputer, buat ujian, selesai. Alhamdulillah lulus. Kalau tak, lagi panjang la aku membebel. Baru tahu...

PESANAN: CIK YANG MENJAGA KOMPUTER/ KAUNTER TERSEBUT. SILA BERI PERHATIAN PADA TUGAS ANDA YA. ITU TANGGUNGJAWAB!

No comments: