Menghitung hari

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, June 19, 2009

Dia seorang insan

Coretan: Mujahidah Safya

Dia seorang insan…
Seorang lelaki yang ku panggil ayah…
Suara pertama yang ku dengar tika hari pertama dilahirkan ke dunia..
Allahu akbar…Allahu akhbar…
Kalimah tauhid di bisikkan ke telinga
Agar aku membesar jadi insan yang berguna.

Dia seorang insan…
Penuh dengan nasihat dan hikmah
Memberikan kata dalam tiap tingkah
Agar aku tidak tersalah arah.

Dia seorang insan…
Penuh dengan kasih dan sayang
Sentiasa ada bila aku perlukan
Pabila aku menangis
Beliau pasti akan berkata
“ Sabarlah anakku’’ sambil mengukir senyuman.

Dia seorang insan…
Penuh dengan ketegasan
Supaya aku sentiasa ingat pada Tuhan
Allah Yang Maha Kuasa,
Maha Penyayang
Agar aku tidak melintasi batasan
Supaya aku menjadi hambaNya yang beriman.

Selamat Hari Bapa buat ayah tersayang, Ismail bin Ahmed.
Jua doa & Al- Fatihan buat arwah datuk tercinta, Ahmed bin Sulaiman & Syed Mustafar Syed Ahmad al- Juffri

No comments: