Menghitung hari

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, April 21, 2010

Hoki: Suatu Pengalaman Sebagai Pemerhati




Salah satu pengalaman berharga yang aku dapat semasa 'hayatku' di UIA ialah untuk turun ke padang hoki memeerhati sahabat karibku, Zulaiha Rahim berlatih dan bermain. Kalau bukan kerana itu, aku mungkin tidak akan pernah merasai pengalaman untuk memegang kayu hoki dan melihat rupa sebenar bola hoki (ok. selama ini aku ingat bola dia leper je, mcm ice hoki punya ya).

Yang kedua, aku dapat melihat padang hoki dari dekat. Tahu rupa-rupanya sebelum 'game' sprinkler air akan dipasang untuk beberapa ketika supaya padang tidak terlalu kering. Punya ghalit tengok sprinkler tu dipasang sehingga tidak sedar bahawa diriku telah 'di shower' sekali masa perlawanan dengan pasukan wanita TUDM.

Sesungguhnya sekecil-kecil ilmu itu begitu berharga. Tidak nanti kalau anak-anak aku tanya "ibu, rupa bola hoki macam mana?'' "Owh. rupanaya leper nak." Kesian dia ('',)

No comments: