Menghitung hari

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, May 18, 2010

Terima Kasih Cikgu!!!


Muallim & Muallimah di SMI Al- Amin Bangi

Tika di Tingkatan 4 di SMI Al- Amin bersama guru kelas- Muallimah Aisyah

Ustaz & ustazah di SMI Puchong

Ustaz & Ustazah di SRI Al- Ummah

Ini mungkin ucapan yang agak lewat untuk ku dedikasikan buat semua guru yang telah mendidik ku di:

1- SRI Al-Amin, Kuala Lumpur (1994)
2- International Islamic College (Primary)-kini Adni (1995-1998)
3- SRI Al- Ummah (1999)
4- SMI Tahfiz Darul Muttaqin, Rawang (2000)
5- SMI Puchong (2001-2003)
6- SMI Al- Amin, Bangi (2003-2004)

Orang selalu tanya "Kenapa banyak sangat sekolah yang kamu pergi ni Nab?". Lalu aku pun menjawab "Saja nak cari pengalaman baru". Aku kat sekolah budak baik tau. Nakal-nakal sikit tu, adatlah. Siapa lagi hendak menceriakan kelas. Kesian cikgu bosan nanti. Kan cikgu?

6 sekolah telah ku pergi, pelbagai daerah di Selangor dan Kuala Lumpur telah ku jelajahi, pelbagai pengalaman telah ku timba. Minta maaf andai tidak ku bisa mengingati semua nama guru-guru yang telah penat lelah mendidik ku dengan penuh kesabaran. Namun, ku doa pada Allah SWT Yang Maha Pengasih Maha Penyayang agar melindungi diri kalian supaya sentiasa berada di dalam rahmat dan lindungan NYA.

Saidina Ali Karamallahuwajhah pernah berkata:
" Aku layak menjadi hamba kepada guruku walaupun dia mengajarkan kepada ku hanya satu ayat".

Cikgu atau guru bukan sekadar yang mengajar kita di dalam kelas atau kuliah di IPT. Jadi, disini juga aku hendak mengucapkan ribuan terima kasih kepada pemilik gerai dan bakeri- kerana kadangkala aku memerhati cara anda memasak untuk memperbaiki masakan, orang- orang yang bertukang (tak kira lah tengah buat bangunan ke, pasang signboard ke)- sebab budak kecik yang kinestetik hendah belajar lagi untuk menajamkan skills yang tidak seberapa ni (hehe), siapa lagi ya?

Oh ya! Kawan-kawan...terima kasih kerana telah menjadi guru pada diiku dalam banyak perkara. Erti persahabatan dan lain-lain. Juga pada seorang sahabat yang banyak menggalakkan ku secara langsung (dan tidak langsung) untuk memperbaki tulisan dalam laman yang tidak seberapa ini.

Terima Kasih cikgu!!!

Barakallahu Fih...

No comments: