Menghitung hari

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, December 27, 2012

Kopi untuk Abah

Bismillahirahmanirahim...

Kali ni, saya dah buat record baru untuk diri..3 minggu tak balik rumah. Sob..sob. Maaf mak dan abah. Nak kena selesaikan kerja dulu. Dan adalah normal bila lama tak balik, mula teringat benda-benda yang selalu buat kat rumah.

Terutamanya rutin tiap hari..buat kopi untuk abah. Kadang-kadang je abah minta buatkan teh. Selera abah...lots of coffee powder with only tiny dash of sugar. Kalau manis, dia tak nak sangat. Jadi, sampai saya yang tak minum kopi sangat ni pun, memang kena juga la rasa dulu sebelum bagi abah minum.

Jadi, kadang kat kolej ni, ter- automatik masak air, bancuh kopi...ambil bau kopi yang tengah panas tu tapi terfikir balik...siapa nak minum ni.


Minum juga la sebab dah buat kan. Just like abah like. More to pahit than sweet.

Abah...macam tu juga  la. Walaupun kadang ada strict beliau, ada la 'sweet-sweet' atau lawak yang dia buat. Selalu share apa yang dia ngajar kat masjid/ surau dengan kami kat rumah. Dah besar-besar ni pun, still dipanggil 'baby'...agaknya semua parents macam tu juga la kot. Masih anggap anak yang sudah dewasa seperti anak kecil. Manja. Diberi perhatian, nasihat.

Beberapa hari lepas abah call. Tanya pasal assignment subjek Philosphy. Saya cakap la dah nak siap sebab abah kata dia ada buku Philospophy lagi yang mungkin boleh membantu dalam tugasan kuliah saya.

Terima kasih abah. Minta maaf tak dapat balik nak buatkan kopi macam abah selalu suruh akak buat kan tu.

No comments: