Menghitung hari

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, January 3, 2009

Sanah Helwah 1430& 2009

Bismillahirrahmanirrahim...first of all, I think its not too late to wish Salam Maal Hijrah 1430& Happy New Year 2009. Kullu A'am wa antum bikhair... dah tahun baru. Sekejap aja rasa masa berlalu... Tadi, masa on the way pi kenduri Nani ( Selamat Pengantin Baru to my childhood friend Ruzaini & pasangan ), mama tanya pada aku..."What's your new year resolution?".Hurmm...apa dia eh?Hehe. Aku tak pernah pun letak anything spesific. Bukan tak berani menghadapi cabaran cuma I think yang lebih aula ialah berdoa padaNYA Yang Maha Kuasa " Rabbana aatina fi dunia hasanah wa fil akhiratil hasanah waqina azabannar..". Ya Allah, aku mohon padaMU kebaikan di dunia & jua di akhirat sana nanti & jauhkanlah aku dari azab api neraka...Ameen. Moga hari2 yang mendatang lebih baik dari hari2 semalam. Moga imanku bertambah& ketaqwaan padaNYA utuh. Moga aku menjadi anak yang solehah & berbakti pada mama & pa. Moga aku menjadi kakak yang lebih baik pada adikku Maryam. Moga aku menjadi sahabat yang setia pada teman2 seperjuangan. Moga aku menjadi insan yang lebih berjasa pada masyarakat & Islam...(",)
Malam tahun baru hari tu, pertama kali aku keluar. Tapi bukan untuk menyambut di dataran Merdeka. Bukan di KLCC Park atau di mana2 tetapi hanya meneman ibu saudaraku menghantar kawannya pulang. Owh...begini rupanya wajah dunia. Pelbagai gelagat manusia yang dapat aku perhatikan. Jamed jua jalan. Banyak gak road block (opss...kena mula pakai tal pinggang keledar belakang..hua). Garu2 jap kepala. Macam mana depa leh berasak-asak berhimpun semata-mata untuk berhibur?Kalau akulah...sah dah sakit kepala. Tak boleh kat tempat yang crowded. Pi pasar malam pun kadang balik dah sakit. Manusia...dikurniakan aqal untuk berfikir (special ni ). Manusia...dikurniakan mata untuk melihat. Manusia, dikurniakan hati untuk merasa...
Ok. Got to pen-off now. Nak pi wat kerja lain ni. Ila liqa' & Ma'a salamah...

No comments: