Menghitung hari

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, January 25, 2009

Mengapa jalan ini yang ku pilih?

Dilema ini aku hadapi tika dapt offer masuk matrixs UIA tahun 2005 yang lalu. Kawan2 dok tanya..awat hang amik Human Sciences ha? Amik la econs ke...laws ke...as if they down grade HS. Sedih jugak la time tu. Tapi...apa aku kisah. Dah aku minat nak buat macam mana. Interesting study Psychology ni even banyak teori yang perlu di ingat ( yang pasti akan dilupakan bila habis semester tersebut ).

Seperti secebis nasihat dan pengalaman yang aku berikan pada adik G8 masa program di Laman Bestari Disember lalu...amik/ pilih bidang yang antum suka, minat...jangan terlalu ikut trend @ paksaan. Ha...kawan2 dok pakat amik medic, nak. Orang kata IT best, nak juga...apa2 pun, jangan sampai memaksa diri. Amik lah any reliable & established career test untuk melihat antum punya interest etc. Kalau minat fashion designing, apa salahnya. Tapi, buatlah fashion yang memenuhi tuntutan syara ( jangan dok panjang & labuh tapi jarang. Tudung tapi nampak leher & tengkuk-banyak nampak mcm ni dlm magazine). Minat memasak, go on. Tapi, pastikan bahan2 yang digunakan halan toyyiban ,bersih etc(terbaca dalam paper hanya 28 hotel di Malaysia yang ada certificate halal). Minat bidang teknikal pun tak kisah...asal kita happy...

2 comments:

Anonymous said...

mmg rmai org cmni dlm dunia nab..suka merendahkn smgt kte ke arah yg baik..lenkali ko ckp dorg, ilmu dlm dunia ni sume milik Tuhan..nk merendahkn ilmu mcm xingt je kte ni milik sape..hii,emo lak aku..hangin!hehehhe

Humaira Xai said...

Ha..ha..that's life