Menghitung hari

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, January 25, 2009

Money matters

Bismillahirrahmanirrahim...kelmarin 23/Jan/2009...aku telah selamat sampai dirumah untuk cuti CNY. Yeah2 balik lagi (haha..mcm la rumah jauh benor). Tapi, ini lah hakikatnya. Balik rumah merupakan saat2 yang ditunggu2 (padahal last weekend baru je balik rumah lepas krisis air di UIA ). Bahagia...Alhamdulillah. Kali ini, cuti bawak Kakak Si Hamster skali. Si Oren tinggal (sian dia...maafkan aku Oren. Tangan tak muat.Gilir2).

Back to the story. Lepas Zohor, around 3pm asalnya mama kena attend meeting dgn pihak PJH(Putrajaya Holdings) tapi on d way, pihak sana call kata tak jadi. Mak hantar aku pi Alamanda & dia balik opis. Alhamdulillah tak jauh mana. Sampai je, aku pi Maxis Centre untuk bayar bill. Then pi MPH. Buat macam library pula. Baca buku free...hehe. Maaf manager. Kemudia pusing Alamanda. Well. Saje observe people. Macam2 ada... Ntah. Couples, softlan (paham x)...families...
Stop kejap kat Chameleon untuk beli some aksesori for dinner GG next week. As di amanahkan oleh mama, beli some grocerries. Pastu, duduk balik kat benches depan kedai kasut Step-in sambil tunggu mama amik.

Tu tell the truth, aku bukanya reti & suka sangat ber shopping( except when it comes to bookstore). Sebab tu aku akan spend masa yang agak lama dok perhati harga etc ( Tak caya tanya Syida mcm ne masa aku teman dia pi JJ). Ntah. Dah terbiasa dari kecik kot mama & abah belikan barang. Sekarang, kalau nak beli kasut and baju especially pun dengan mak. Quality control le tu...tapi thanks ma. Dengan ini, aku belajar untuk berjimat (even kadang terlebih keluar duit). Alhamdulillah elaun dari PAMA (Papa Mama Foundation hehe) dah di 'up'. Maknanya...mama suh saving lebih. ('',)

No comments: