Menghitung hari

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, April 24, 2009

Aku...10 tahun lagi?

1. Siapakah anda dalam masa 10 tahun akan datang?

- Pada masa 10 tahun yang akan datang, iaitu ketika saya berusia 32 tahun (fuh...dewasa benar ni), saya adalah seorang pendidik yang berdedikasi & komited terhadap kerjaya di temani suami & anak- anak tersayang...

2. Kerjaya anda/ sumber pendapatan anda?

- Seperti yang saya katakan di awal bicara tadi, saya menjadikan karier perguruan yang sememangnya saya minati sebagai sumber pendapatan utama saya disamping mengusahan pembuatan cookies & cakes secara sambilan. Apa yang pasti, saya berharap agar kerjaya saya nanti tidak akan mengangu tumpuan dan tanggungjawab saya terhadap keluarga.

3. Kelayakan akademik yang anda miliki.

- Pada ketika itu, saya telah memiliki Ijazah Sarjana Muda Psiklogi dan mungkin akan menyamung pelajaran dalam bidang Kaunseling Keluarga/ Pendidikan...Insya Allah.

4. Siapakah yang berada di bawah tanggungan anda?

- Walaupun pada ketika itu suami saya yang akan menaggung kami sekeluarga, saya masih bertanggungjawab untuk membantu beliau (siapakah dia..) serta ingat-mengingatkan antara satu sama lain (sesunnguhnya manusia itu dlm kerugian kecuali yg ingat-mengingatkan serta yang berpesan-pesanan) dan cuba untuk memberikan didikan dan tarbiyyah yang terbaik untuk anak-anak.

5. Kenderaan jenis apa yang anda miliki/guna?

- Hmmm...saya amat mengidam-idamkan untuk memandu sebuah kereta sports atau kereta yg boleh dipandu laju (F1 ke kan).

6. Aset-aset yang anda miliki?

- Keluarga tercinta, rumah, beberapa bidang tanah, kereta, buku-buku...

7. Cara hidup anda? Jadual harian di kehidupan yang dah stabil. (mewah ke,ade driver,ade P.A., ade bodyguard ke, mcm org biase ke sibuk spjg masa atau ape2 lah)?

- Pagi2, selapas solat Subuh, akan menyediakan sarapan untuk keluarga. Kemudian, siapkan anak-anak untuk mereka ke sekolah baru saya akan ke tempat kerja untuk mengajar dsb. Kehidupan, impikan yang sederhana tetapi, jika ada rezeki, Alhamdullilah. P.A, bodyguard, Insya Allah tak diperlukan. Cukup suami & anak-anak sebagi pendorong semangat & Allah Yang Maha Kuasa sebagai pelindung.

9. Dalam keadaan anda pada waktu tu, apa yang anda boleh sumbangkan pada masyarakat, agama dan negara?

- Berharap dapat berkongsi sedikit ilmu & pengetahuan yang ada dengan masyarakat agar dapat menjadi panduan dalam meniti kehidupan dunia & akhirat...Insya Allah.

10. Dan lain-lain…?

- Beramal lah seolah-olah kamu akan hidup 1000 tahun lagi dan beribadatlah seolah-olah kamu akan mati esok hari...renung2kan...

(soalan2 dipinjam dari adik yg tgh edit majalah)

No comments: